Imam Ghazali: “Saya tahu dengan benar bahawa para Sufi adalah para pencari jalan Allah, dan bahawa mereka melakukan yang terbaik, dan jalan mereka adalah jalan terbaik, dan akhlak mereka paling suci. Mereka membersihkan hati mereka dari selain Allah dan mereka menjadikan mereka sebagai jalan bagai sungai untuk mengalirnya kehadiran Ilahi.."

Petinta

My photo
Aku akan hadapi, Aku akan susuri, Aku akan lalui hari-hari ini, Demi Kasih dan Redha Ilahi, Demi Maghfirah dan Barakah Ilahi, Demi menuju Akhirat Abadi, Demi menuju Syurga Hakiki, Demi menggapai Cinta yang Suci...

01 February 2011

Ujian bagi Ku...

Ya Allah..terlalu berat ujian Mu ini..
Namun aku yakin tentu ada hikmahnya..
Walaupun tak terdaya aku memikulnya..
Tapi aku yakin bahawa Kau tidak akan menzalimi hambamu..
Ujian2 yg Kau berikan mmpu digalas hamba2Mu..
Namun Ya Allah..
Aku lemah tak berdaya..
Bantulah hambamu ini Ya Allah..
Andai perjalanan hidupku begini liku2nya..
Kau tabahkanlah hatiku menempuhinya..
Andai pengajianku tamat disini..
Kau redhakanlah aku menerimanya..
Berikanlah aku kekuatan menghadapi segalanya..
Andai kehidupan ini perlu aku lalui sendirian tanpa sesiapa disisi ku..
Kau berikan aku semangat menghadapinya..
Andai dia masih lagi utk Ku..
Kau permudahkan urusan kami Ya Allah..
Andai dia bukan lagi milikku..
Kau redhakanlah hatiku..
Ketahuilah saat ini aku tidak mengharap cinta manusia lagi..
Aku hanya mengharap cintamu Allah..
Ya Allah...andai ini kafarah atas dosa2 ku..
Aku terima Ya Allah..
Namun aku hanya insan biasa..berikanlah aku kekuatan..
Tabahkan hatiku..Lapangkan fikiranku..tenangkan jiwaku
Ya Allah andai ini takdir ku..Aku pasrah dan aku redha..
Aku terima segala ketentuanmu Ya Allah..
Hanya pada Mu aku berserah..Ya Allah..
Kuatkan imanku Ya Allah..
Menghadapi segalanya..
Permudahkanlah segalanya..
Amin ya rabb

0 Ulasan:

Post a Comment