Imam Ghazali: “Saya tahu dengan benar bahawa para Sufi adalah para pencari jalan Allah, dan bahawa mereka melakukan yang terbaik, dan jalan mereka adalah jalan terbaik, dan akhlak mereka paling suci. Mereka membersihkan hati mereka dari selain Allah dan mereka menjadikan mereka sebagai jalan bagai sungai untuk mengalirnya kehadiran Ilahi.."

Petinta

My photo
Aku akan hadapi, Aku akan susuri, Aku akan lalui hari-hari ini, Demi Kasih dan Redha Ilahi, Demi Maghfirah dan Barakah Ilahi, Demi menuju Akhirat Abadi, Demi menuju Syurga Hakiki, Demi menggapai Cinta yang Suci...

30 January 2011

Kemanakah pergi diriku...?

Ya Allah...
Dalam langkah yang ku atur menujuMu

Namun kenapa terasa makin jauh perjalananku
Padahal lorongNya kutapaki selalu
Entah dimana silap atau lekaku
Hinggakan Tuhan bagaikan jauh untukku

Ya Allah...
Bila tiada manisnya ibadahku kepadaMu
Saat mengharap tatkala punyai waktu
Yang mgkn masih tersisa buatku

Ya Allah... 
Bila pengharapan disetiap doaku
Bagaikan sepi bersama angin lalu
Hati yang dulunya lembut kini membeku
Aku mohon agar ia tidak bertukar menjadi batu
 
Ya Allah... Tetapkanlah imanku
Berikanlah kesabaran buatku
Kurniakan redha dalam ujian untuk ku
Jauhkanlah putus asa dariku
Agar aku Kekal menjadi hambaMu
Engkau tetap menjadi Tuhanku....

ameen....

0 Ulasan:

Post a Comment